Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to metoda kształtowania pozycji marki, produktu lub usługi w wynikach wyszukiwania, tak aby skupić się na konkretnym lokalnym rynku. Chodzi o to, by na szerokim rynku ogólnego wyszukiwania, Twoja strona witryny lub usługa, była widoczna dla Twoich klientów jeszcze przed ich nawiązaniem z Tobą bezpośredniego kontaktu. Pozycjonowanie lokalne ma na celu wspieranie Twojej firmy lokalnie, umożliwiając klientom łatwy i szybki dostęp do Twojej strony z ich danej okolicy.
Jak skutecznie wypozycjonować Twoją firmę lokalnie?
Aby wypozycjonować Twoją firmę lokalnie skutecznie, konieczne będzie zastosowanie odpowiednich technik marketingowych. Priorytetem powinny być metody mające na celu ułatwienie Twojej stronie dostępu do najbardziej odpowiednich wyników wyszukiwania w danej lokalizacji i tematyce. Najważniejszym elementem jest dostosowanie Twojej strony do lokalnego rynku, wprowadzenie języka i contentu zawierającego odpowiednie słowa kluczowe dla danego obszaru. Ważnym źródłem są także pozytywne recenzje, które wpływają na widzialność Twojej marki w wyszukiwarkach.
Jak wykorzystywać mapy internetowe?
Mapy internetowe są powszechnie stosowanym źródłem informacji na temat lokalnych miejsc i firm. Stosując pozycjonowanie lokalne, Twoja firma powinna być widoczna dla potencjalnych klientów projektujących dany obszar za pomocą map internetowych. Powinieneś zadbać o to, by pozycja Twojej firmy była wyższa niż pozycje Twoich konkurentów. Aby to osiągnąć, Twoja strona powinna być umieszczona w Google My Business (GMB). Poprzez odpowiednie wykorzystanie GMB, Twoja strona będzie uwidaczniania się na mapach i w wynikach wyszukiwania. Jest to niezwykle skuteczna metoda wpływania na pozycjonowanie lokalne Twojej strony.